Khamis, 24 Mac 2011

Hari Pertama Karnival Sekretariat Rukun Negara (KSRN)

AS SALAM...DAN SALAM SEJAHTERA...Alhamdulillah...program KSRN untuk hari pertama semuanya berjalan dengan lancar WALAUPUN ada sedikit masalah pada permulaannya. Namun, masalah tersebut telah selesai dengan jayanya. Untuk pengetahuan, hari ini niat di hati nak pergi ke library...tapi oleh kerana ini merupakan hari pertama untuk KSRN, aku gagahkan langkah untuk ke KSRN. Program KSRN bermula dengan majlis perasmian KSRN oleh En. Mohd Feizal, Penolong Pendaftar HEPA, En. Mazlan Mamat, Penasihat SRNUPSI, Saudara Afiq Fiqri, YDPMPP 2011/2012, Pengarah program KSRN, dan En. Shahromi Yusoff, Penceramah dari Jabatan Perpaduan Manjung, Perak. Alhamdulillah...semuanya berjalan dengan lancar. Tapi pada pandangan aku terdapat sedikit masalah yang kurang memuaskan hati berkaitan dengan majlis untuk hari ini.

Ini merupakan pandangan saya sahaja ek...jangan pulak selepas ini ada yang akan bermasam muka dengan aku. Antara masalah yang paling ketara saya nampak ialah masalah protokol. Bagi aku, ini merupakan perkara biasa dalam satu-satu manjlis. Untuk majlis perasmian pada pagi tadi, VIP tidak diberi bunga rosek/rozek...kenapa ek..???mayb mereka terlupa. Berkaitan dengan majlis perasmian juga, saya memang pelik, dan hairan sebab untuk majlis perasmian... laptop untuk nanyaian lagu negara ku, ibu kandung suluh budiman, dan sebagainya tidak disediakan. Nasib baik "orang" tu CALL aku suruhbawa laptop. NASIB BAIK AKU MASIH ADA KAT RUMAH, BOLEH LA AKU BAWA LAPTOP AKU y yg serba kekurangan itu huhuhu...yang aku pelik kenapa AJK yang berkenaan tidak sediakan peralatan yang diperlukan...???dan satu lagi perkara pagi tadi ialah aku telah "dilantik" untuk menjaga teknikal. Oittt...timbul dalam kepala aku satu persoalan "di mana AJK Teknikal...???" sape nak jawab tolong jawab ek...tapi tidak mengapa...sudah menjadi tanggungjawab aku sebagai pengurus sekretariat untuk tolong mereka yang memerlukan pertolongan...tidak menjadi masalah...Tapi secara keseluruhan, KCRN II berjalan dengan lancar, dan jayanya WALAUPUN ketua untuk sekretariat ini iaitu Saudari Pensy, dan Saudarai Ernie Maria telah di SENTAP oleh pengarah program , tapi itu semua untuk kebaikan bersama. Dalam hal ini, aku tabik spring dengan Pensy, Erry, dan anak-anak buahnya sebab telah bertungkus lumus menyebarkan risalh berkaitan dengan KCRN II. Tahniah di ucapkan...

Satu perkara yang menarik dalam KSRN kali ini, ia telah dihadiri oleh pelajar-pelajar dari negara jiran kita iaitu Indonesia. Pelajar dari Indonesia telah memberi komitmen mereka sebagai pelajar UPSI walaupun baru dua bulan berada di UPSI. Tahniah di ucapkan...Selain itu, aku juga ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang terlibat dalam program KSRN ini. Walaupun ini bukan program aku, tapi ini merupakan program SRNUPSI. Jadi aku turut berbangga dengan pengurusan KSRN ini, Tahniah di ucapkan...

Selain itu, aku juga berbangga dengan pelajar UPSI yang memberi komitmen dalam menjayakan program KCRN II kali ini. Hal ini kerana kedua-dua slot ceramah yang diadakan, kerusi penuh dengan pelajar UPSI. Jutaan terima kasih kepada mereka kerana telah memberi komitmen dalam menjayakan progam KCRN II. Akhir sekali, secara keseluruhan...apa yang dapat aku katakan untuk Hari Pertama program ini. SO FAR SO GOOD...Tahniah kepada semua yang terlibat secara langsung, dan tidak langsung. Akhir kata, kita akan tengok untuk program untuk esok hari, 24 March 2011 Khamis. Aku difahamkan, esok akan diadakan Forum Perdana yang akan berlangsung di Dewan SITC, jam 9.00 malam, TAPI sebelum itu, di masjid An Nur akan diadakan program bacaan Yassin, dan tahlil yang akan bermula selepas solat manghrib...Jadi, kepada semupa pelajar UPSI, anda dijemput hadir ke majlis yang akan berlangsung esok hari.Jangan lupa tauuuuuu...OK...jumpa lagi...Salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan