Rabu, 30 Mac 2011

Kolej kediaman oh kolej kediaman...di mana kami semester 8???di mana anda semester 8???

AS SALAM...DAN SALAM SEJAHTERA...hari ini nak cerita banyak benda. Pertama nak cerita pasal duduk kolej untuk semester 8. Panas betul cerita ni dalam kalnagan pelajar UPSI sekarang. Dengar cerita nama yang duduk kolej untuk semester 8 dah keluar. Memang dah keluar pun...dan ramai yang dah kena buang sebab UPSI semester 8 nak ambil pelajar baru. Dengar cerita nak ambil 4000 orang...wahhh...ramainya. Jadi, nak dijadikan cerita, ramai yang dah kena buang sekarang ni termasuk saya...adoiiiiii. Nak cari rumah sewa la selepas ni yer...Dulu semasa taklimat bermasa Dato VC, dia kata nak reserve untuk pelajar semester 8 dan pelajar semester baru akan datang. Tapi masalahnya sekarang, kami yang semester 8 akan datang ni bulan september pun tidak terjamin untuk duduk kolej. Alahai...apa lah nasib budak-budak semester 8 sekarang ni. 

Bercerita pasal kena buang kolej ni, kami ni terkial-kial cari rumah sewa. Banyak masalah yang kami hadapi sekarang ini. Bila dah ramai yang kena buang, banyak rumah sewa dah penuh. Selepas itu, bilah dah penuh kami ni nak duduk kat mana...???sapa nak jawab ni...bila dah tidak ada rumah sewa, buat rumah setinggan la alamatnya...hahahaha...opppssss...mana boleh bina rumah setinggan, nanti tidak pasal-pasal kena halau oleh Majlis Daerah Tanjong Malim. Dalam masa ini juga, bila dah terdesak dengan rumah sewa, tuan rumah dengan senang hati naikkan harga rumah...ni apa kes...???nak ambil kesempatan betul la dia orang ni. Iskkk3...kesian dengan budak UPSI yang kena buang tu...termasuk saya...emmm...tidak mengapa la, Insya-Allah...Allah akan bersama dengan kita.

Hah...ni nak cerita satu lagi, petang tadi saya buat makro teaching. Fuhhh...berdebar...rasa nak terkencing pun ada hehehehehe...tapi nasib baik la tidak terkencing. Dup..dap...dup...dap...bunyi jantung. Memang takut...ni bukan takut apa, makro ni merupakan sebahagian perkara wajib bagi pelajar UPSI sebelum masuk kesekolah. Jadi, ini juga merupakan markah untuk kami lulus subjek ini. Jadi, nak tak nak kami kena buat yang terbaik, dan bersungguh-sungguh. Alhamdulillah...walaupun berdebar-debar, rasa kurang yakin dalam diri, peluh membasahi badan walaupun mengajar dalam bilik yang beraircond...rasa takut tetap ada. Syukur kepada Allah sebab semuanya berjalan dengan lancar walaupun tidak semua, tapi grad yang saya dapat sangat mengembirakan hati saya. Selepas ini, saya akan membuat persediaan dengan  rapi, dan akan melakukan yang terbaik...Insya-Allah...Ok la...setakat ni dulu untuk hari ini yerkk...jumpa esok hari...salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan